Τροποποίηση και συμπλήρωση της με αρ. πρωτ. 118842/Γ2/17-09-2008 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1984 Β΄) «Αναθέσεις μαθημάτων Γυμνασίου, Γενικού Λυκείου, ΕΠΑ.Λ. και ΕΠΑ.Σ.»
Λυσσαλέα
επίθεση κατά των ξενόγλωσσων από το
Υπουργείο. Στόχος του η υπαγωγή τους σε
καθεστώς διαθεσιμότητας και η σταδιακή
τους έξοδος από το Δημόσιο Σχολείο.
Ποιες είναι οι θέσεις των Συλλόγων.
Τα
πλήγματα που δέχεται το Δημόσιο Σχολείο
και οι λειτουργοί του, δεν έχουν τέλος.
Μετά
το αρχικό σοκ των 2.122 συναδέλφων τεχνικής
εκπαίδευσης που από τη μια στιγμή στην
άλλη εκδιώχθηκαν από το σχολείο με
αιφνίδια κατάργηση των κλάδων τους, το
Υπουργείο επιδίδεται σε μια αβυσσαλέα
προσπάθεια να δημιουργήσει νέα πλεονάσματα
στις ειδικότητες των καθηγητών που
θέλει να απολύσει. Αυτή είναι η απλή
αλήθεια και έτσι μόνο εξηγείται η
αιφνιδιαστική απόφαση του Υπουργείου
να στερήσει από τους ξενόγλωσσους
καθηγητές τη δυνατότητα να συμπληρώνουν
το διδακτικό τους ωράριο με το μάθημα
της ιστορίας, όπως συνέβαινε εδώ και
χρόνια. Η δεύτερη ανάθεση, πέρα από τις
αντιδράσεις που έγειρε περιστασιακά
για καθαρά συντεχνιακούς λόγους, επέτρεπε
τη διδασκαλία του μαθήματος από αποφοίτους
Φιλοσοφικών Σχολών οι οποίοι αν και δεν
είχαν την «απόλυτη» επιστημονική
εξειδίκευση διέθεταν ωστόσο κατάλληλη
προπαιδεία λόγω σπουδών, ώστε να
ανταποκριθούν με επάρκεια στο διδακτικό
τους έργο. Για πολλά χρόνια οι ξενόγλωσσοι
εκπαιδευτικοί συμπλήρωναν το ωράριο
τους στο σχολείο τους, υλοποιούσαν
προγράμματα, σχεδίαζαν παράλληλες
εκπαιδευτικές δραστηριότητες και όπου
το επέτρεπαν οι συνθήκες (μικρός αριθμός
μαθητών, δυνατότητα ενισχυτικής
διδασκαλίας, αξιοποίηση ωρών από
προγράμματα) προετοίμαζαν τους μαθητές
τους για το Κρατικό
Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.
Αυτή εξάλλου ήταν και παραμένει η βασική
επιδίωξη των ξενόγλωσσων εκπαιδευτικών.
Η διασφάλιση των κατάλληλων προϋποθέσεων
(τρίωρη διδασκαλία, ενιαία εκπαιδευτικά
προγράμματα σε όλες τις βαθμίδες
εκπαίδευσης) ώστε ο μαθητής να πιστοποιεί
τις γνώσεις τους σε δυο ξένες γλώσσες
μέσα στο Δημόσιο Σχολείο,
χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση για
την οικογένειά του.
Παρά
τα συνεχή διαβήματα και υπομνήματα μας,
οι κινήσεις του Υπουργείου αντανακλούν
ξεκάθαρα τον κυνισμό των αποφάσεών του,
την έλλειψη προγραμματισμού αλλά και
το βρώμικο παιχνίδι που στήνεται εδώ
και καιρό στην πλάτη όλων μας και έχει
μοναδικό σκοπό να υποβαθμίσει και να
εξαθλιώσει ακόμα περισσότερο τη Δημόσια
Εκπαίδευση, τους λειτουργούς της και
όλη την κοινωνία.
Οι
αποφάσεις του Υπουργού και των Συμβούλων
του, στη λογική του «διαίρει και βασίλευε»
λειτουργούν υπονομευτικά, δημιουργώντας
έντεχνα αντικρουόμενα συμφέροντα μεταξύ
των μελών των Συλλόγων Διδασκόντων κάθε
Γυμνασίου και Λυκείου. Καλλιεργούν
εφήμερες προσδοκίες σε επιμέρους κλάδους
ενώ εντείνουν την ανασφάλεια και το
φόβο για πιθανή διαθεσιμότητα κατά
περίσταση.
Οι
Σύλλογοι Αγγλικών, Γαλλικών και Γερμανικών
του Ν. Ηρακλείου δηλώνουμε ότι δεν
πρόκειται να ακολουθήσουμε λογικές και
να υποστηρίξουμε πολιτικές που καλλιεργούν
κλίμα αντιπαράθεσης μεταξύ συναδέλφων,
σύμφωνα με τις επιδιώξεις του Υπουργείου.
Ελπίζουμε να έχει γίνει πια κατανοητό
από όλους τους συναδέλφους όλων των
ειδικοτήτων, ότι το κριτήριο του
Υπουργείου δεν είναι η επιστημονική
επάρκεια για τις αναθέσεις των μαθημάτων,
αλλά το λογιστικό αποτέλεσμα που θα του
επιτρέψει να συνεχίσει τις διαπραγματεύσεις
του με την Τροϊκα. Οι αγώνες μας και οι
αντιδράσεις μας στρέφονται κατά των
εξευτελιστικών πολιτικών και των άθλιων
μεθοδεύσεων της ηγεσίας του Υπουργείου
που έχει ξεκάθαρο στόχο να συμπληρώσει
σε αυτή τη φάση, τον απαιτούμενο προς
διαθεσιμότητα αριθμό εκπαιδευτικών με
ξενόγλωσσους συναδέλφους. Έπονται και
άλλες ειδικότητες. Η επιδίωξή μας είναι
να διεκδικήσουμε με κάθε τίμημα την
υποστήριξη και την αναβάθμιση της
ξενόγλωσσης διδασκαλίας στο Δημόσιο
Σχολείο ενώ παράλληλα θα αγωνιστούμε
για το δικαίωμα της αξιοπρεπούς παρουσίας
του ξενόγλωσσου εκπαιδευτικού με λόγο,
φυσική υπόσταση και ρόλο στο Σύλλογο
Διδασκόντων, στην τάξη και στη σχολική
κοινωνία γενικότερα.
Καταγγέλλουμε
την πρόθεση του Υπουργείου να μετατρέψει
τους ξενόγλωσσους συναδέλφους σε
γυρολόγους εκπαιδευτικούς οι οποίοι
για να καλύψουν το ωράριό τους θα
χρειάζεται να μετακινούνται σε 5 ή 6
σχολεία, ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης
και περιοχής.
Καταγγέλλουμε
την προσπάθεια ευτελισμού του έργου
και του ρόλου του εκπαιδευτικού, τη
στοχευμένη απαξίωσή του καθώς θα
πρόκειται για εκπαιδευτικό / κομήτη ο
οποίος δε θα ανήκει ουσιαστικά σε κανένα
Σύλλογο Διδασκόντων, δε θα καταγράφεται
στη συνείδηση των μαθητών, δε θα έχει
τη δυνατότητα να αναπτύξει άλλες
εκπαιδευτικές δραστηριότητες.
Καταγγέλλουμε
το Υπουργείο που κλείνει πεισματικά τα
αφτιά του στις ανάγκες της κοινωνίας
και στα πάγια αιτήματα των ξενόγλωσσων
εκπαιδευτικών για τη διασφάλιση εκείνων
των συνθηκών που θα επέτρεπαν την
ουσιαστική και πραγματική σύνδεση της
ξενόγλωσσης διδασκαλίας με το Κρατικό
πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. (τρίωρη
διδασκαλία – συνεχές πρόγραμμα σπουδών
σε δημοτικό γυμνάσιο λύκειο).
Καταγγέλλουμε
την απροκάλυπτη πρόθεσή του να παραδώσει
σε ιδιώτες τη γλωσσομάθεια της ελληνικής
νεολαίας αποκλείοντας από τη γνώση τα
παιδιά των οικονομικά αδύνατων οικογενειών
οι οποίες όλο και πληθαίνουν.
Οι
συνέπειες αυτής της πολιτικής θα φανούν
τάχιστα στην κοινωνία καθώς θα
αποδυναμωθούν σε πρώτη φάση τα σχολεία
της περιφέρειας, θα ενταθεί η ανισότητα
μεταξύ μεγάλων και μικρών σχολικών
συγκροτημάτων και θα υποβαθμιστεί η
ξενόγλωσση εκπαίδευση, μεγάλος αριθμός
εκπαιδευτικών θα οδηγηθούν σε διαθεσιμότητα
και απόλυση λόγω μη συμπλήρωσης του
υποχρεωτικού ωραρίου και έπεται συνέχεια.
Ζητάμε
- την επιστροφή της τρίωρης διδασκαλίας και την εκπόνηση ενιαίου προγράμματος σπουδών σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
- την απόσυρση της εγκυκλίου που μας αφαιρεί το δικαίωμα διδασκαλίας του μαθήματος της ιστορίας ως δεύτερη ανάθεση.
Διεκδικούμε
- το αναφαίρετο δικαίωμά μας να επιτελέσουμε με αξιοπρέπεια και υψηλή αίσθηση καθήκοντος το διδακτικό μας έργο.
Ένωση
Πτυχιούχων Αγγλικής Φιλολογίας Ν.
Ηρακλείου,Ε.Π.Α.Φ.Η., πρόεδρος Παπαϊωάννου
Μαρία
Σύλλογος
Πτυχιούχων Γαλλικής Φιλολογίας Ν.
Ηρακλείου, πρόεδρος Βουράκη Αρετή
Για
την Τοπική Επιτροπή Καθηγητών Γερμανικής
Γλώσσας Π.Ε. Ν. Ηρακλείου Οικονομάκη
Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου